informativniislamskičasopis
0

Ramazanska škola

Mjesec ramazan je godišnja škola. Ovih dana otvorena su njena blagoslovljena vrata kako bi primila skupine postača sa svih krajeva svijeta. Ova ramazanska škola nije ni pretijesna ni premalena pa da pred nekim zatvara svoja vrata.

Postači dolaze u ovu školu da bi prisustvovali odgojnom seminaru na kojem se praktično uče kako povećati svoj iman, uljepšati svoj moral, učvrstiti svoje ibadete. Tokom ovog seminara, koji traje cijeli dan i jedan dio noći, postači izučavaju nekoliko predmeta koji su od izuzetne važnosti.


Prvi predmet: Strpljenje

Ramazanska škola postačima nudi praktično predavanje koje ostavlja dubok trag na njihov sabur sa raznih aspekata:

Strpljenje na hrani i piću usljed čega se postač susteže od hrane i pića tokom cijelog dana, od nastupanja prave zore pa do zalaska sunca. Iako je u mogućnosti da posegne za hranom, on se strpljivo suzdržava iz snažne želje, imana i svjesnosti svoga Gospodara.

Strpljenje na strastima koje su urođene u svakom čovjeku i teško ih je obuzdati osim u imanu, stoga ramazanska škola podučava postača kako da ukroti svoje strasti, da ih potčini sebi i svojoj volji.

Strpljenje na srdžbi i uzvraćanju drugima, jer srdžba počesto zaslijepi čovjeka pa ga odvodi do mnogih zala i činjenja harama za koje se poslije kaje i traži opravdanja. Ramazanska škola odgaja postača kako da suzbije i ukroti svoju srdžbu, potčini je sebi, pa ne psuje niti vrijeđa, ne diže glas niti druge uznemirava.

Tako predavanje o saburu postaje jedno od najbitnijih i prvih predavanja ove ramazanske škole. Sva druga predavanja i predmeti za svoju osnovu uzimaju predmet o strpljenju. Stoga Uzvišeni Allah i kaže: “Samo oni koji budu bili strpljivi bit će bez računa nagrađeni!” (Ez-Zumer, 10)

Drugi predmet: Čišćenje jezika od nedoličnog govora

Čišćenje jezika od laži, psovke, potvore, ogovaranja i sličnog, čovjeka uzdiže na visoke stepene kako kod Uzvišenog Allaha tako i kod muslimana, jer je primjer ovih pošasti: laži, ogovaranja, potvaranja, ismijavanja i izrugivanja i njima sličnih poput primjera vatre koja sagorijeva čovjekova dobra djela, a da on to i ne primijeti, pa kada dođe na Sudnji dan neće naći druge nagrade do istinske džehennemske vatre. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “A da li će to ljudi biti bacani naglavačke – ili na svoje noseve – osim zbog svojih jezika?!” (Tirmizi i drugi. Albani ga je ocijenio vjerodostojnim) U hadisu koji prenosu Ebu Hurejra, radijallahu anhu, navodi se da je jednom prilikom Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao svoje ashabe: “Znate li ko je bankrotirao?” Ashabi odgovoriše: “Bankrotirao je onaj ko nema ni dirhema ni robe.” Poslanik reče: “Bankrotirao je od moga ummeta onaj ko dođe na Sudnji dan sa namazom, postom i zekatom, a vrijeđao je ovoga, onoga potvorio, nepravedno jeo imetak onoga, prolio krv onoga, udario onoga. Tada će se njima dati od njegovih dobrih djela, pa ako ih nestane prije nego što ispuni ono čime se duži, uzet će se njihova loša djela i njemu prebaciti, a zatim će biti bačen u Vatru.” (Muslim, br. 4678)

Ove bolesti jezika razlog su svađe, mržnje i podjela među muslimanima, pa kada očiste svoj jezik od ovih mahana, riješit će se mnogih društvenih problema. Iz ovoga i sazanajemo zašto ramazanska škola toliko obavezuje predmet čišćenja jezika. U ovom predmetu se postaču kaže: “Ko ne ostavi lažan govor i postupanje po njemu, pa Allah nema nikakve potrebe za njegovim ostavljanjem hrane i pića.” (Buhari) “Postom se ne smatra samo ustezanje od jela i pića, već se postom smatra i suzdržavanje od laži i nedoličnog govora!” (Hakim i drugi, Šejh Albani ocijenio je hadis vjerodostojnim)

Treći predmet: Međusobno potpomaganje

U ramazanskoj školi postači se praktično uče kako se muslimani trebaju međusobno potpomagati. Kao osnovu za svoju praktičnu nastavu, postači slušaju kazivanje o jednom posebnom muslimanskom velikanu i njegovom pomaganju drugih muslimana. U kazivanju se kaže da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, jednog jutra upitao svoje ashabe: “Ko je od vas danas osvanuo kao postač?” Ebu Bekr reče: “Ja.” Poslanik upita: “Ko je od vas danas ispratio dženazu?” Ebu Bekr reče: “Ja.” Poslanik ponovo upita: “Ko je od vas danas nahranio siromaha?” Ebu Bekr reče: “Ja.” Poslanik opet upita: “Ko je od vas danas obišao bolesnika?” Ebu Bekr opet reče: “Ja.” Na to Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: “Čovjek kod kojeg se nađu sva ova svojstva, ući će u Džennet.” (Muslim) Također slušaju riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “Ko bude ispunjavao potrebu svoga brata muslimana, Allah će ispuniti njegovu potrebu! Ko otkloni od muslimana neku nevolju na dunjaluku, Allah će od njega otkloniti neku od nevolja na Sudnjem danu! Ko sakrije sramotu muslimana na dunjaluku, Allah će sakriti njegovu sramotu na Sudnjem danu!” (Buhari)

Nakon ovih i brojnih drugih kazivanja, postači prelaze na praktičnu nastavu, pa spremaju iftare svojoj braći muslimanima, izdvajaju sadekatul-fitr siromasima i nemoćnima, nastoje obradovati i druge na dan Bajrama.

Četvrti predmet: Noćni namaz

Postač se u ramazanskoj školi praktično podučava noćnom namazu kada zajedno sa ostalom svojom braćom muslimanima klanja teravih-namaz. I ova praksa traje trideset noći, nakon čega postač nastavlja vrlo lahko da praktikuje noćni namaz i poslije ramazana. Da ustraje u svemu tome, podstiču ga riječi Uzvišenog Allaha: “Oni koji su se Allaha bojali, u džennetskim baščama će, među izvorima, boraviti. Uživat će ono čime ih njihov Gospodar bude darovao, jer su oni prije toga dobra djela činili: noću su malo spavali i u praskozorje oprosta za grijehe molili.“ (Ez-Zarijat, 15–18)

Peti predmet: Učenje časnog Kur’ana

Ovom predmetu se tokom ramazanske škole također posvećuje ponajviše vremena jer je Kur’an izvor vjere islama, izvor ubjeđenja i kulture svakog muslimana. Kur’an je imanska hrana kojom se postač hrani, voda kojom zalijeva svoju dušu.

Ramazanska škola nastoji da uspostavi čvrstu vezu između Kur’ana i postača i stalno ga podstiče na činjenicu da se Kur’an počeo objavljivati upravo u ramazanu i da je nakon toga, svake godine, upravo u ramazanu, melek Džibril, alejhis-selam, dolazio Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i s njim učio Kur’an.

Prakticirajući ovaj predmet, postač osvjetljuje svoju dušu, smiruje svoje srce, liječi se od svih psihičkih i fizičkih bolesti, upućuje se na Pravi put, postiže brojne sevape.

Ukoliko postač bude prisustvovao svim ovim časovima ramazanske škole, može se nadati Allahovoj milosti i Njegovom oprostu, oslobađanju od džehennemske vatre. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Ko (is)posti ramazan vjerujući i nadajući se (nagradi), bit će mu oprošteni prethodni grijesi.” (Buhari i Muslim)

Sva hvala pripada samo Allahu, salavat i selam neka su na Allahovog vjerovjesnika Muhammeda, na njegovu časnu porodicu, ashabe i sve one koji ga slijede do Sudnjega dana.

6. Juli 2015 | Hajrudin Tahir Ahmetović, prof. | 67

Komentari: Nema komentara

Komentirajte