Džabir, radijallahu anhu, kazuje: "Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako kaže: 'Doista je šejtan izgubio nadu da će ga klanjači na Arabijskom poluostrvu obožavati, ali nije izgubio nadu u ubacivanje mržnje među njih.'" (Muslim, br. 2812)U Knjizi našega Uzvišenog Gospodara i Vjerovjesnikovom sunnetu nalaze se savjeti i smjernice kako se odnositi prema neistomišljeniku, prema onima koji pokreću raspravu, čine djela kojima žele druge isprovocirati, omalovažiti i ismijati.Naš Gospodar kaže: "Dobro i zlo nisu isto! Zlo dobrim uzvrati, pa će ti dušmanin tvoj odjednom prisni prijatelj postati." (Fussilet, 34)Kada naš sagovornik loše postupi prema nama, uputi nam neprimjerene riječi, mi uzvratimo lijepim, na namrgođenost uzvratimo osmijehom, na okretanje selamom i pozdravom, očekujmo od takvih naših postupaka samo dobro.Kada dođe šejtan da nam napuni prsa i srce lošim mišljenjem o našem bratu muslimanu, kada nas podsjeti na njegove riječi o nama i loše postupke prema nama, uzurpiranjem našega prava, lošem govoru o nama, neka nam je na znanje da će se, ukoliko se prepustimo takvim mislima, neprijateljstvo samo još više povećati među nama. Zato trebamo biti oprezni i prema svome neistomišljeniku treba da se odnosimo na način suprotan od načina kakav on želi, što znači da svom oponentu treba da oprostimo, pređemo preko njegove greške, dovimo za njega na svojim sedždama... I, znajmo da je to teško samo na početku. Međutim, završetak svega toga jeste džennet na dunjaluku, prije ahireta. Džennet na dunjaluku je širokogrudnost, smiraj u prsima, čista duša i srce, slast u pokornosti i ljepota vjere. Za ovo je potrebno veliko strpljenje.Samo strpljivi i Allahu pokorni mogu na zlo uzvratiti dobrim, jer to Allah traži od njih. Onaj koji nije strpljiv i koji ne žuri sa provedbom naredbi svoga Gospodara, teško da će moći preći preko greške, teških riječi -- naročito ukoliko vrijeme potraje, pa šejtan uveća problem. Zbog toga Allah kaže da to ne mogu postići osim strpljivi. Takvo nešto ne mogu učiniti osobe slabe volje, već one koje se mogu suzdržati i šejtana nadvladati.Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kao predvodnik strpljivih i odlučnih, prelazio je preko loših postupaka, opraštao pogreške, strpljivo podnosio to što su se drugi prema njemu neprimjereno ponašali.Brojni su primjeri koji govore o tome da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prihvatio mišljenja drugih iako je već bio formirao svoje vlastito mišljenje, pa čak i postupio prema njemu.
Allahov Poslanik i neistomišljenici
Pripremio Hajrudin Tahir Ahmetović, prof.
Tema AkidaČitanje 17 minuta
Džabir, radijallahu anhu, kazuje: "Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako kaže: 'Doista je šejtan izgubio nadu da će ga klanjači na Arabijskom poluostrvu obožavati, ali nije izgubio nadu u ubacivanje mržnje među njih.'" (Muslim, br. 2812)U Knjizi našega Uzvišenog Gospodara i Vjerovjesnikovom sunnetu nalaze se savjeti i smjernice kako se odnositi prema neistomišljeniku, prema onima koji pokreću raspravu, čine djela kojima žele druge isprovocirati, omalovažiti i ismijati.Naš Gospodar kaže: "Dobro i zlo nisu isto! Zlo dobrim uzvrati, pa će ti dušmanin tvoj odjednom prisni prijatelj postati." (Fussilet, 34)Kada naš sagovornik loše postupi prema nama, uputi nam neprimjerene riječi, mi uzvratimo lijepim, na namrgođenost uzvratimo osmijehom, na okretanje selamom i pozdravom, očekujmo od takvih naših postupaka samo dobro.Kada dođe šejtan da nam napuni prsa i srce lošim mišljenjem o našem bratu muslimanu, kada nas podsjeti na njegove riječi o nama i loše postupke prema nama, uzurpiranjem našega prava, lošem govoru o nama, neka nam je na znanje da će se, ukoliko se prepustimo takvim mislima, neprijateljstvo samo još više povećati među nama. Zato trebamo biti oprezni i prema svome neistomišljeniku treba da se odnosimo na način suprotan od načina kakav on želi, što znači da svom oponentu treba da oprostimo, pređemo preko njegove greške, dovimo za njega na svojim sedždama... I, znajmo da je to teško samo na početku. Međutim, završetak svega toga jeste džennet na dunjaluku, prije ahireta. Džennet na dunjaluku je širokogrudnost, smiraj u prsima, čista duša i srce, slast u pokornosti i ljepota vjere. Za ovo je potrebno veliko strpljenje.Samo strpljivi i Allahu pokorni mogu na zlo uzvratiti dobrim, jer to Allah traži od njih. Onaj koji nije strpljiv i koji ne žuri sa provedbom naredbi svoga Gospodara, teško da će moći preći preko greške, teških riječi -- naročito ukoliko vrijeme potraje, pa šejtan uveća problem. Zbog toga Allah kaže da to ne mogu postići osim strpljivi. Takvo nešto ne mogu učiniti osobe slabe volje, već one koje se mogu suzdržati i šejtana nadvladati.Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kao predvodnik strpljivih i odlučnih, prelazio je preko loših postupaka, opraštao pogreške, strpljivo podnosio to što su se drugi prema njemu neprimjereno ponašali.Brojni su primjeri koji govore o tome da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prihvatio mišljenja drugih iako je već bio formirao svoje vlastito mišljenje, pa čak i postupio prema njemu.