Egipatski aktivisti objavili su snimke govora koji je održao bivši egipatski muftija Ali Džumua u prisustvu ministra odbrane Abdul-Fettaha Sisija i ministra unutrašnjih poslova Muhammeda Ibrahima. U tom govoru pozivao je na otvaranje vatre na demonstrante koji podržavaju svrgnutog predsjednika Muhammeda Mursija, za koga je rekao da je ostao bez legitimiteta jer se on smatra, shodno njegovom mišljenju, vladarom kojem je spriječeno da obavlja svoje dužnosti jer je zatvoren. Tom se prilikom obratio skupini prisutnih među kojim je bio jedan broj čelnika iz policije i vojske, govoreći da neprestano dolaze vijesti o snovima da ih Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podržava. Tražio je od njih da koriste silu i da ne žrtvuju svoje vojnike zbog onih koje je nazvao “haridžijama”. U govoru koji je vjerovatno održan 8. avgusta 2013., Džumua je rekao: “Pucaj na masu, i nemoj da žrtvuješ svoje ljude i vojnike zbog ovih haridžija. Blago onome ko ih ubije i koga oni ubiju. Onaj ko ih ubija preči je Allahu od tih ubijenih. Štaviše, moramo očistiti naš grad i Egipat od ovog ološa. Oni zaista ne zaslužuju da budu Egipćani i oni su nas osramotili, moramo ih se odreći onako kako je vuk rekao da nema ništa sa krvlju Jakubovog sina (Jusufa). To su ljudi koji zaudaraju i užasno smrde u vanjštini i unutrašnjosti, i Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorio je na njih. Pozivaju se na “legitimitet”, ali za vladara koji je spriječen da obavlja svoje poslove nema legitimiteta u islamskom fikhu. Ovo je vladar koji je spriječen da obavlja svoje poslove, znači zatvoren je. Nesreća je u tome što je njegov slučaj otišao na sud, tako da je tada definitivno pao njegov legitimitet.
Obraćajući se prisutnima, istakao je: “Neprestano stižu vijesti o snovima da ste podržani od strane Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i od strane Allahovih evlija. Jučer sam vidio slike džamije El-Feth koja je ispunjena smećem i nečistoćom, a Allah je tim demonstrantima ulio strah u srca. Bio je jedan mesdžid koji je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, spalio. Zašto? Zato što nije htio ovu obmanu, spletkarenje i grijeh u vanjštini i fesad u nutrini. Zato su haridžije nazvani džehennemskim psima iako klanjaju, poste i uče Kur’an.”
I nastavio je: “Nemoj se bojati optužbi sa vjerske strane, jer vjera je s tobom, i Allah je s tobom, i Poslanik je s tobom, i vjernici su s tobom, i narod je nakon toga tebi pomagač! Budite čvrsti i prenesite ovaj osjećaj svojoj porodici, komšijama, pripadnicima jedinica, vojnicima, prenesite ga i proširite ga. Mi smo na istini, skupina će biti poražena i oni će se u bijeg dati.”
I dodao je: “Cijenjeni prisutni, Allah s vama bio zadovoljan i učinio vas zadovoljnim, pucajte na masu i nemojte nikako da žrtvujete svoje ljude i vojnike zbog ovih haridžija.” Aktivisti koji su objavili ovaj snimak, navode da će kasnije prikazati cijeli četrdesetominutni govor bivšeg egipatskog muftije.
(Izvor: Al-Jazeera)
U Siriji se ujedinilo preko pedeset bataljona formirajući Vojsku islama
U trenutku prevođenja ovog članka preko pedeset odreda priključilo se Vojsci islama u Siriji i zaklelo na vjernost šejhu Zahranu b. Abdullahu Alušu kao vrhovnom zapovjedniku te vojske. Na svojoj zvaničnoj stranici, “Brigada islama” objavila je sljedeću vijest: “Radosna vijest za islamski ummet – obznanjujemo formiranje Vojske islama kojoj su se priključile 43 vojne formacije (u vrijeme prevođenja ovog članka priključilo se preko 50 formacija) koje variraju između brigade i bataljona. Svi su se zakleli na vjernost vrhovnom zapovjedniku Vojske islama i generalnom sekretaru Islamske fronte oslobođenja Sirije, šejhu Muhammedu Zahranu b. Abdullahu Alušu.
Predsjednik štaba Vojske islama Ali Abdul-Baki oštro je kritizirao Sirijsko nacionalno vijeće i Štab na čijem je čelu Selim Idris, podvlačeći odbijanje saradnje sa stranama koje se zovu opozicija u inostranstvu. U susretu sa reporterima El-Džezire koji su obišli nova uporišta Vojske islama, Abdul-Baki je govorio o izvorima finansiranja svojih snaga i širenju tih izvora i njegovom stavu o sirijskoj opoziciji i oružanim skupinama. Naglasio je da je formiranje Vojske došlo kao odgovor na ponižavanje sirijskog naroda od strane Zapada, posebno nakon hemijskog pokolja u kojem je stradalo 1300 ljudi, većinom djece i žena. Abdul-Baki smatra da je sirijska revolucija “rođena i da je još uvijek siroče” te da su izjave koje dolaze sa Zapada samo medijske obmane izrečene u cilju stišavanja bijesa naroda koji su, bez izuzetka, svi napustili. Također, podvukao je i to da je Vojska islama prebrodila velika iskušenja u ovim mjesecima: “Uspjeli smo da ove formacije ujedinimo pod jednom vojnom strukturom i komandom, dodajući: “Slijedili smo strategiju saradnje sa stručnjacima i za vojna pitanja.” Pored toga, istakao je da su u kontaktu sa susjednim državama preko predstavnika i medijskih ureda radi pojašnjavanja istine o Vojsci islama. Kada je riječ o povezanosti Vojske islama sa drugim oružanim skupinama, Abdul-Baki je pokazao spremnost za saradnju sa svim vojnim formacijama koje djeluju na svrgavanju Bašara el-Asada bez obzira na njihove nazive, ali pod uvjetom da garantiraju poštovanje prava sirijskog naroda.
Što se tiče izvora finansiranja Vojske islama, komandant Abdul-Baki rekao je da su vojne akcije protiv režimskih snaga najveći izvor za opremu njegove vojske, posebno nakon zauzimanja nekih važnih položaja, kao što je Fevdžul-šejfunijje, i magacina Denha u Kalemunu. Međutim, porekao je da pomoć dolazi izvana i od Vrhovnog vojnog vijeća na čijem je čelu Selim Idris, ali je priznao da pomoć dobijaju od nekih sirijskih trgovaca iz inostranstva. U vezi položaja gdje se nalazi Vojska islama rekao je da se ona nalazi u svim oslobođenim sirijskim regijama, kao što je predgrađe Damaska, Kalemun, i na sjeveru u Dejruz-zuru, Halebu i Idlibu.
Kapetan Hakim Hilal optužio je opoziciju iz inostranstva za isključivanje bataljona koji djeluju na oslobođenoj teritoriji, rekavši je da ona ravnopravno ne dijeli oružje među svim vojnim formacijama. Kapetan Ibrahim Ali u izjavi za El-Džeziru otkrio je da Vojska islama namjerava otvoriti političke urede kako bi sa svim zemljama uspostavili “saradnju na osnovi dobrih namjera”.
(Izvor: Al-Jazeera.net, eldorar.com)
Vojni puč u Egiptu steže omču oko Gaze i dovodi Hamas u nezgodnu situaciju
Nakon vojnog puča protiv predsjednika Muhammeda Mursija, pokret Hamas i Gaza zapali su u tešku krizu i nalaze se pod žestokim pritiskom egipatskih vlasti. Tokom medijske kampanje protiv Hamasa, ovaj je pokret zaobilazio sukob sa ovim novim režimom, shodno mišljenju političkih analitičara. Sve je izvjesnije da da danas Hamas plaća cijenu svoje povijesne povezanosti sa Muslimanskim bratstvom, kojem novi egipatski režim nanosi žestoke udarce uništavajući stotine tunela kod granice sa Gazom i zatvarajući prelaz Rafah, jedini izlaz za stanovnike blokirane Gaze. Fevzi Berhum, portparol Hamasa, vjeruje da je “regionalni islamski projekat, u čijem je sastavu i Hamas – na udaru i da se nastoji srušiti ga”, te ističe da “Gaza ne predstavlja opasnost po bezbjednost Egipta i da to nikad neće biti”, tražeći od Kaira da u potpunosti ponovo otvori prelaz Rafah. Politički analitičar Adnan Ebu Amir, profesor na Univerzitetu “El-Umm” u Gazi, smatra da se Hamas nalazi u teškoj krizi, koja ga prisiljava da napravi korak unazad i smanjuje mogućnosti za sukob sa Egiptom, u pokušaju da izbjegne bilo kakav neočekivani potez Egipta.
Viđenje Ebu Amira u skladu je sa izjavama predsjednika raspuštene palestinske vlade, Ismaila Henijja, u kojima navodi sljedeće: “Nema razmišljanja o sukobu sa Egiptom ni u pogledu vlade, ni vojske, ni naroda, niti partija, mi se nismo miješali niti ćemo se miješati u unutrašnja pitanja država.” Analitičar Ekrem Ataullah smatra da Hamasovo suzdržavanje od medijskih istupa egipatskoj vojsci i novoj egipatskoj vladi upućuje jednu smirujuću poruku – da Hamas ne želi sukob sa vojskom. Na to ukazuje i izjava Muse Ebu Merzuka, zamjenika Hamasovog političkog ureda, u kojoj navodi: “Da li iko razuman vjeruje da narod Gaze gaji neprijateljstvo prema Egiptu, a on im je jedini izlaz za njihov život i vezu sa svijetom?” Nakon što je Hamas godinama bio izložen sankcijama i ograničenju kretanja svojih pripadnika, pa čak i čelnika, jer režim svrgnutog predsjednika Hosnija Mubaraka postavio je ta ograničenja i nije priznavao vladu Hamasa u Gazi, tokom vlasti Muslimanskog bratstva u Egiptu, Hamas je uživao slobodu kretanja. Čak su i sa svrgnutim predsjednikom Muhammedom Mursijem održani sastanci na kojem su došli do sporazuma o određenom stepenu saradnje na polju bezbjednosti i ekonomije između dvije vlade.
Hamas je izložen medijskoj kampanji u Egiptu koja ga optužuje za miješanje u inostrane poslove Egipta i za uplitanje nekih pripadnika Hamasa u pomaganje Muslimanskog bratstva u protivljenju vojsci, a to je ono što Hamas stalno poriče. Jedna od najizrazitijih optužbi izrečena je u reportaži koju su krajem prošlog mjeseca objavile egipatske novine “El-Jevmus-sabi’’. U toj reportaži navodi se da novi duhovni vođa Muslimanskog bratstva Mahmud Izzet, zajedno sa Usamom Jasinom, jednim čelnikom u organizaciji, kontrolira kampove u kojima se obučavaju pripadnici odreda “Izzud-din el-Kassam”, vojnog krila Hamasa, u mjestu Han Junus. Cilj ovih kampova navodno je formiranje “oružanih paravojnih snaga za konfrontaciju sa egipatskom vojskom”. Također, plasirana je i informacija da je Hamas kritikovao “razbijanje protesta” pristalica organizacije Muslimanskog bratstva na trgu “Rabija el-Adevijja” i “En-Nehda”, smatrajući da je akcija razbijanja protesta zapravo “strašni pokolj”. Tenzije su dosegle vrhunac kad su prošlog mjeseca pripadnici odreda “El-Kassam” na jugu Gaze dignuli ruke pokazujući prstima znak koji simbolizira podršku protestantima na trgu “Rabija el-Adevijja”. Mnogi egipatski mediji prošle su sedmice prenijeli informaciju od glasnogovornika oružanih snaga Egipta u kojoj navodi da su pronađene ručne bombe sa pečatom odreda “El-Kassam”, ali vlada Hamasa je na konferenciji u Gazi negirala bilo kakvu vezu sa tim bombama, optužujući pripadnike pokreta “Feth”, na čijem je čelu Mahmud Abbas, da su to podmetnuli Hamasu.
(Izvor: Al-Jazeera.net)