Promišljajući o porijeklu Kur'ana, moguća su tri odgovora:
• Kur'an je autorsko djelo Poslanika islama i proizvod nesvjesnoga umnog stanja i refleksija duševne bolesti.• Kur'an je Božija objava koju je Poslanik islama vjerno prenio bez ličnog udjela u njoj.Musliman je stanovišta da priroda kur'anskog teksta i ličnost Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nužno odbacuju mogućnost da Kur'an bude djelo Poslanika islama. Nemusliman smatra da je Kur'an djelo Poslanika islama, koje je on svojim umom proizveo ili je rezultat njegovog duševnog poremećaja. Arbitraža u ovom sporu bazira se na promatranju kur'anskog teksta i historijskih svjedočenja o Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem.Na tragu rečenog dolazimo do zaključka da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ili istinski poslanik ili najveći lažljivac i prevarant. Ako Kur'an nije objava od Boga, onda je proizvod notornoga lašca koji neumoljivo spletkari svom narodu, u svim prigodama izmišlja ajete i sure i udara temelje nove vjere i kreira nove propise u periodu od dvadeset tri godine, a cijelo vrijeme to pripisuje Uzvišenom Bogu ne libeći se i bez imalo grižnje savjesti. Sve ovo nespojivo je sa neupitnom činjenicom da je Poslanik islama bio iskren i istinoljubiv kroz cijeli svoj život, prije poslanstva i nakon njega, i to su posvjedočili njegovi bližnji i daljnji, prijatelji i neprijatelji, kao što smo već spomenuli. Čovjek koji je uz svoj narod, poziva ih i poučava u periodu od dvadeset tri godine, uz njih je i oni su uz njega, upoznali su njegovu prirodu i ćud u svim stanjima, kada je kod kuće i kada je na putu, kada je raspoložen i kada je ljut, kada je u obilju i raskoši i kada je u oskudici, nemoguće je da potpuno prikrije stvarnost svoje ličnosti, da se sve vrijeme i u svim situacijama predstavlja drugačijim nego što jest, naročito kada se radi o dvije potpuno suprotne ličnosti: bahati lažac i spletkaroš ili iskreni, povjerljivi, od Boga odabrani poslanik.Jedan od brojnih događaja koji otkriva stanje Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, opisao Ibn Mesud, radijallahu anhu, koji kazuje: "Jednom prilikom Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao mi je: 'Prouči mi nešto (iz Kur'ana).' Rekoh: 'Allahov Poslaniče, kako ću ti ja proučiti kada se tebi objavljuje?', a on reče: 'Volim ga slušati od drugoga.' Ja počeh učiti suru En-Nisa i kad sam stigao do: ´...a tebe dovedemo kao svjedoka protiv ovih...´, vidjeh da su Vjerovjesnikove, sallallahu alejhi ve sellem, oči pune suza." (Buhari, 4583; Muslim, 800)Na pitanje o najčudnijem što je vidjela kod Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, Aiša, radijallahu anha, zaplakala je i rekla: "Jedne noći ustao je da klanja noćni namaz, te mi se obratio: 'Aiša, ostavi me da ibadetim svome Gospodaru.' Na to sam rekla: 'Allahov Poslaniče, ja volim tvoju blizinu, a drago mi je ono što tebe raduje.' On je zatim ustao i počeo klanjati, i toliko je plakao da je suzama nakvasio bradu. Onda je nastavio plakati da je i zemlju nakvasio. Tada je došao Bilal i proučio ezan za sabah. Vidjevši Allahovog Poslanika kako plače, reče mu: 'Allahov Poslaniče, zar plačeš, a oprošteni su ti prijašnji i potonji grijesi?' Poslanik je na to odgovorio: 'Zar da ne budem zahvalan rob? Večeras su mi objavljeni ajeti, teško onome ko ih pročita, a o njima ne razmisli: *'U stvaranju nebesa i Zemlje i u izmjeni noći i dana su, zaista, znamenja za razumom obdarene...***' (Alu Imran, 190).'" (Hadis bilježi Ibn Hibban. Hadis je vjerodostojan po ocjeni Šuajba Arnauta.)