Mjesec ramazan obiluje obilježjima tevhida, Allahove jednoće. Postač istinski vjeruje da je Allah apsolutni Zakonodavac, da se samo On obožava, vjeruje u propise koji se odnose na ramazan i nada se nagradi za učinjene ibadete, uvažava mjesec ramazan, ne oponaša ehlul-kitabije, vjeruje u Allahovu neovisnost o ljudima i u Njegovo lijepo ime El-Gafur, Onaj Koji mnogo prašta, i Er-Rahman, Milostivi, upućuje Mu dove i nada se radosti prilikom susreta sa svojim Gospodarom: "... Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate -- da određeni broj dana ispunite..." (El-Bekara, 185)
Allah, apsolutni Zakonodavac
Postač čvrsto vjeruje da je Allah apsolutni Zakonodavac, Kojem pripada stvaranje i pravo propisivanja propisa, halala i harama, i pravo naređivanja i zabranjivanja u vjeri islamu: "Samo On stvara i upravlja!" (El-A'raf, 54)
Uzvišeni Allah propisao je propise o ramazanu: post, sehur, iftar, teravih-namaz, itikaf, sadakatul-fitr i druge. Halal je ono što je Uzvišeni dozvolio, a haram ono što je On zabranio. Naredba, stroga ili pohvalna, jeste ono što je On naredio, i zabrana, stroga ili pokuđena, jeste ono što je On zabranio: "Jedite i pijte sve dok ne budete mogli razlikovati bijelu nit od crne niti zore; od tada postite sve do noći" (El-Bekara, 187).
Allah se samo obožava
Uzvišenom Allahu isključivo pripada pravo obožavanja, što je ujedno tevhidul-uluhije: "Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede" (El-Bekara, 185). Postač posti, klanja, udjeljuje Allaha radi i s ciljem pokornosti Njemu, u svim propisima i ibadetima slijedi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovu praksu, što iziskuje tevhidul-uluhije.
Vjerovanje u Allahovu nagradu
Postač obožava Allaha, čini ibadete iskreno Allaha radi, iz pokornosti Njemu, vjerujući u strogu obaveznost toga i nadajući se predviđenoj nagradi. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u tri vjerodostojna hadisa spomenuo je termine iman (vjerovanje) i ihtisab (računanje na nagradu). U jednom od njih rekao je: "Ko posti ramazan vjerujući i nadajući se nagradi, bit će mu oprošteni grijesi koje je prethodno počinio!" (Buhari i Muslim) Izraz iman, vjerovanje, podrazumijeva ubjeđenje u strogu obaveznost posta, a izraz ihtisab podrazumijeva traženje nagrade od Allaha. (Fethul-Bari)
Veličanje mjeseca ramazana
Postač veliča svetost mjeseca ramazana. Respekt prema ramazanu ustvari predstavlja veličanje Allahovih svetinja i znamenitosti. A, veličanje i uvažavanje Allahovih svetinja ustvari je veličanje Allaha. Prethodno spomenuto predstavlja samu suštinu Allahove jednoće u Njegovim imenima i svojstvima: "Eto toliko! A ko poštuje Allahove svetinje, uživat će milost Gospodara svoga..." (El-Hadždž, 30), i: "Eto toliko! Pa ko poštiva Allahove propise -- znak je čestita srca" (El-Hadždž, 32).
Razlikovanje od ehlul-kitabija
Islamski ummet predstavlja, prakticiranjem vjere islama i slijeđenjem poslaničke upute, zasebnu i specifičnu zajednicu. Islamskom ummetu nije dozvoljeno oponašati ehlul-kitabije, nevjernike, novotare, zabludjele i grešnike.
Tako je postačima naređeno da požuruju s iftarom i da ga ne odgađaju i da ustaju na sehur: "Vjera islam neće prestati biti pobjednička sve dok ljudi budu požurivali s iftarom, a zaista židovi i kršćani odgađaju iftar" (Ebu Davud, hasen); "Moj ummet neće prestati biti na mom sunnetu sve dok s iftarom ne bude čekao pojavljivanje zvijezda" (Ibn Huzejma, hasen). Židovi su sa svojim iftarom čekali pojavljivanje zvijezda, pa je muslimanima zabranjeno da ih oponašaju. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Razlika između našeg posta i posta ehlul-kitabija je sehur." (Muslim) Muslimanima je pohvalno ustajati na sehur i jesti, a ehlul-kitabije to ne rade.
Veliki događaji
Nastupanjem mubarek mjeseca ramazana dešavaju se veliki događaji u svijetu gajba, nevidljivog svijeta. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavijestio nas je da se s nastupanjem ramazana otvaraju džennetska vrata, zatvaraju džehennemska i u okove stavljaju šejtani. Sve to ukazuje na Allahovu jednoću u rububijjetu, gospodarstvu, a bacanje prokletih šejtana u okove ukazuje na Njegovu svemoć, što je Allahova jednoća u lijepim imenima i svojstvima. Postač istinski vjeruje u spomenute događaje iako ih ne vidi.
Onaj Koji mnogo prašta i Milostivi
U mjesecu ramazanu dolazi do izražaja Allahovo lijepo ime El-Gafur, Onaj Koji mnogo prašta, Njegovo plemenito svojstvo oprosta, kao i njihovi tragovi u postu, teravih-namazu i Lejletul-kadru. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pojasnio je u vjerodostojnim hadisima da će Uzvišeni Allah oprostiti prethodno učinjene grijehe onome ko posti mjesec ramazan, provede ga u ibadetu, klanja noćni namaz i teravih-namaz i provede u ibadetu noć Lejletul-kadr. Allahovo lijepo ime Er-Rahman, Milostivi, i Njegovo svojstvo milosti također dolaze do izražaja u ramazanu. Milostivi Allah propisao je niz olakšica u ramazanu i postu. Svi ibadeti u ramazanu nisu stroga obaveza i nije dužan postiti bolesnik, putnik, nemoćna stara osoba. "Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede, a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti -- Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate -- da određeni broj dana ispunite..." (El-Bekara, 185). Hamza b. Amr el-Eslemi, Allah bio njime zadovoljan, rekao je: "O Božiji Poslaniče! Osjećam se snažnim da mogu postiti na putu. Da li u tome ima smetnje?" Na to je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "To je olakšica od Allaha. Onaj koji je uzme, lijepo je postupio. A nema zapreke da posti onaj koji voli." (Muslim)
Allah je neovisan
Vjernik je čvrsto ubijeđen da Allah nema potrebe za ibadetom postača i njegovim primljenim postom. Postač istinski vjeruje da je Allah nezavisan od svih svjetova, ibadeta postača i da svi oni imaju prijeku potrebu za svojim Gospodarom, i da od ibadeta u ramazanu i posta korist isključivo ima postač. "O ljudi, vi ste siromasi, vi trebate Allaha, a Allah je nezavisan i hvale dostojan." (Fatir, 15)
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Ko se ne okani neistinitog govora, postupanja po njemu i neznanja -- Allahu ne treba ni da ostavlja jelo i piće!" (Buhari)
Allah hrani i poji postača
Uzvišeni Allah hrani postača koji jede u zaboravu i poji onoga koji se u zaboravu napije, što ujedno predstavlja brigu Gospodara o Svojim robovima. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Ko zaboravi da posti, pa pojede nešto ili se napije vode, neka nastavi s postom, jer Allah ga je nahranio i napojio" (Buhari), a u vjerodostojnoj predaji koju bilježi Tirmizi kaže se: "... zaista je to opskrba (nafaka) kojom ga je Allah opskrbio."
Allah i meleki donose salavate
Uzvišeni Allah i meleki donose salavate na one koji ustaju na sehur. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Zaista Allah i meleki donose salavate na one koji ustaju na sehur." (Ibn Hibban, vjerodostojan) Allahov salavat na Njegove robove predstavlja Njegovu milost, a salavat meleka dovu za oprost.
Dova u ramazanu
Obožavanje Allaha kroz upućivanje dove Njemu ukazuje na Allahovu jednoću u obožavanju. Dova u ramazanu ima posebno mjesto i vrijednost. Dova postača se uslišava. Uzvišeni Allah poziva nas da Mu upućujemo dovu: "Gospodar vaš je rekao: 'Pozovite Me i zamolite, Ja ću vam se odazvati!'" (El-Mu'min, 60)
Nakon ajeta o postu, Uzvišeni Allah rekao je: "A kada te robovi Moji za Mene upitaju, Ja sam, sigurno, blizu: odazivam se molbi molitelja kad Me zamoli." (El-Bekara, 186)
Preporučuje se dova prilikom viđenja mlađaka, pa tako i mlađaka mjeseca ramazana, prilikom iftara, prilikom iftara u gostima i u noći Lejletul-kadr.
Radost postača
Na važnost čvrstog ubjeđenja i istinskog imana postača u to da će susresti svoga Gospodara ukazuje se u hadisu: "Postač ima dvije radosti kojima se raduje: veseli se kada se iftari i veselit će se svome postu kada bude susreo svoga Gospodara." (Buhari)
Postač će se radovati prilikom susreta svojim Gospodarom zbog počasti koja će mu se ukazati, časti susreta s Gospodarom, nagrade, prihvatanja posta, blagodati olakšanja činjenja dobrih djela.
Obećana nagrada
Postač vjeruje u obećanu nagradu za post i druge ibadete u ramazanu, a obećana nagrada je iz svijeta gajba, nevidljivog svijeta. Također, Uzvišeni Allah pripremio je zasebna džennetska vrata za postače -- Er-Rejjan: "U Džennetu se nalaze vrata koja se zovu Er-Rejjan. Na njih će na Sudnjem danu ući postači i niko više osim njih. Reći će se: 'Gdje su postači?' Oni će ustati i na njih niko drugi neće ući, osim njih. Kada oni uđu, vrata će se zatvoriti i niko više na njih neće ući." (Buhari)