Treba li uopće konstatirati da bezumno trošenje novca arapsko-muslimanskih multimilijardera spada u isrāf, tj. rasipništvo, a Uzvišeni Allah u Kur’anu kaže: “...ne rasipaj mnogo, jer su rasipnici braća šejtanova, a šejtan je Gospodaru svome nezahvalan.” (El-Isra, 26–27) Treba li uopće napominjati da je krajnje nehumano i nemoralno, ali i maloumno i debilno, trošiti milone dolara na luksuz, a znati da se samo djelićem tog novca hiljade ljudi može spasiti od patnje ili čak od smrti? Mislimo da ne treba jer je to jasno svakom muslimanu koji iole poznaje intencije šerijata. Dakle, nepobitna je činjenica da se svako razbacivanje imetka smatra vrstom propusta i grijeha, a u nekim slučajevima i neupitnog harama. Međutim, s druge strane, muslimani koji danonoćno i nezasito kritiziraju ove loše trendove kao da su zaboravili da će svako na Sudnji dan doći sâm i da će polagati račun samo za svoja (ne)djela, a ne tuđa. Zbog toga je muslimane dobro, s vremena na vrijeme, podsjetiti na ovu neupitnu činjenicu, ne bi li se, uz Allahovu pomoć, okanili bespotrebnih i jalovih priča i zamjerki usmjerenih na tuđi račun, i malo više pažnje posvetili sebi. Na Sudnjem danu Uzvišeni Allah neće nas pitati o novcu i imetku milijardera sa Arabijskog poluotoka, na koji način su ga stekli i gdje i kako su ga potrošili. Neće nas pitati ni zašto oni svoj novac nisu donirali u humanitarne svrhe, zašto nisu nahranili gladne ili liječili bolesne, ali će nas sasvim sigurno pitati za naše imetke, kako smo ih stekli i u što smo ih potrošili, ali i za slobodno vrijeme, kako i na koji način smo ga iskoristili. Dakle, umjesto da se sekiramo i vodimo brigu o onome na što nikako ne možemo utjecati, trebamo povesti računa o sebi i svojim nedostacima i mahanama, ali to je zaista vrlo teško i zahtjevno, što nam svakodnevne borbe sa našim dušama, koje nas navode na škrtost, sebičnost, grijehe i zlo, a iz kojih vrlo često izlazimo kao gubitnici, to i potvrđuju. Kako ne bismo omalovažili sebe i svoje finansijske mogućnosti te zanemarili materijalno pomaganje drugih, bez obzira koliko one bile ograničene i skromne, razmislimo malo o poruci sljedećeg hadisa: Prenosi Ebu Hurejra, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Jedan srebrenjak pretekao je (tj. bit će vredniji na Sudnjem danu) stotinu hiljada srebrenjaka.” “A kako to, Allahov Poslaniče?”, upita ga neki čovjek. “Čovjek koji ima mnogo imetka, iz te velike gomile uzme stotinu hiljada srebrenjaka i podijeli ih kao sadaku. Drugi čovjek ima samo dva srebrenjaka, pa uzme jedan i podijeli ga kao sadaku.” (Nesai, Sunen, br. 2527; Ibn Hibban, Sahih, br. 3347. Šejh Albani ga je ocijenio dobrim. Vidjeti: Sahihu Tergib, br. 883.)
Rado bih dijelio arapski novac!
Pripremio Amir Durmić, prof.
Tema AhlakČitanje 9 minuta
Treba li uopće konstatirati da bezumno trošenje novca arapsko-muslimanskih multimilijardera spada u isrāf, tj. rasipništvo, a Uzvišeni Allah u Kur’anu kaže: “...ne rasipaj mnogo, jer su rasipnici braća šejtanova, a šejtan je Gospodaru svome nezahvalan.” (El-Isra, 26–27) Treba li uopće napominjati da je krajnje nehumano i nemoralno, ali i maloumno i debilno, trošiti milone dolara na luksuz, a znati da se samo djelićem tog novca hiljade ljudi može spasiti od patnje ili čak od smrti? Mislimo da ne treba jer je to jasno svakom muslimanu koji iole poznaje intencije šerijata. Dakle, nepobitna je činjenica da se svako razbacivanje imetka smatra vrstom propusta i grijeha, a u nekim slučajevima i neupitnog harama. Međutim, s druge strane, muslimani koji danonoćno i nezasito kritiziraju ove loše trendove kao da su zaboravili da će svako na Sudnji dan doći sâm i da će polagati račun samo za svoja (ne)djela, a ne tuđa. Zbog toga je muslimane dobro, s vremena na vrijeme, podsjetiti na ovu neupitnu činjenicu, ne bi li se, uz Allahovu pomoć, okanili bespotrebnih i jalovih priča i zamjerki usmjerenih na tuđi račun, i malo više pažnje posvetili sebi. Na Sudnjem danu Uzvišeni Allah neće nas pitati o novcu i imetku milijardera sa Arabijskog poluotoka, na koji način su ga stekli i gdje i kako su ga potrošili. Neće nas pitati ni zašto oni svoj novac nisu donirali u humanitarne svrhe, zašto nisu nahranili gladne ili liječili bolesne, ali će nas sasvim sigurno pitati za naše imetke, kako smo ih stekli i u što smo ih potrošili, ali i za slobodno vrijeme, kako i na koji način smo ga iskoristili. Dakle, umjesto da se sekiramo i vodimo brigu o onome na što nikako ne možemo utjecati, trebamo povesti računa o sebi i svojim nedostacima i mahanama, ali to je zaista vrlo teško i zahtjevno, što nam svakodnevne borbe sa našim dušama, koje nas navode na škrtost, sebičnost, grijehe i zlo, a iz kojih vrlo često izlazimo kao gubitnici, to i potvrđuju. Kako ne bismo omalovažili sebe i svoje finansijske mogućnosti te zanemarili materijalno pomaganje drugih, bez obzira koliko one bile ograničene i skromne, razmislimo malo o poruci sljedećeg hadisa: Prenosi Ebu Hurejra, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Jedan srebrenjak pretekao je (tj. bit će vredniji na Sudnjem danu) stotinu hiljada srebrenjaka.” “A kako to, Allahov Poslaniče?”, upita ga neki čovjek. “Čovjek koji ima mnogo imetka, iz te velike gomile uzme stotinu hiljada srebrenjaka i podijeli ih kao sadaku. Drugi čovjek ima samo dva srebrenjaka, pa uzme jedan i podijeli ga kao sadaku.” (Nesai, Sunen, br. 2527; Ibn Hibban, Sahih, br. 3347. Šejh Albani ga je ocijenio dobrim. Vidjeti: Sahihu Tergib, br. 883.)