Menu

Komentar poslanice "tri osnovna temelja" (13 dio)

Tema AkidaČitanje 8 minuta

Zov u pomoć (ar. el-istigase) je traženje pomoći od onoga ko je to u stanju, da od čovjeka otkloni nedaću, poteškoću i iskušenje. Svaki čovjek je izložen iskušenjima i nedaćama, pa je iz tog razloga Allah, Uzvišeni, naredio Svojim robovima da Njega mole i zovu u pomoć kada im je potrebna. Allah, dželle še'nuh, odaziva se molbi onoga koji od Njega traži pomoć. Ako bi čovjek dozivao u pomoć nekog drugog, mimo Allaha, kao mrtve, kipove, meleke, poslanike i druge, koji nisu u stanju pružiti pomoć, počinio bi veliki širk. Dok, nema smetnje da se pomoć traži od onoga ko je živ, prisutan i čuje poziv, a u mogućnosti je pomoći, kao prijatelj, čuvar, komšija i sl. Onaj ko se istinski osloni na Allaha, Uzvišenog, On mu je dovoljan.


Zahvala pripada Uzvišenom Allahu, dželle še'nuh, Jednom i Jedinom. Salavat i selam neka su na Allahovog Poslanika, njegovu časnu porodicu i sve plemenite ashabe.

Imam Muhammed b. Abdul-Vehhab, rahimehullah, rekao je: "Dokaz za TRAŽENJE UTOČIŠTA su riječi Uzvišenog: "Reci: 'Utičem se Gospodaru ljudi, Vladaru ljudi...'" (Prijevod značenja, En-Nas, 1-2)"

Pojašnjenje:

Traženje utočišta (ar. el-isti'aze) kod Allaha, dželle še'nuh, je traženje Njegove zaštite i pomoći od onoga što čovjeku izaziva strah i strepnju. Allah, Uzvišeni, je jedini koji otklanja nedaće i pribavlja koristi. Sve što se dešava, dešava se Njegovim htjenjem i odredbom. Svako stvorenje se boji i strahuje od nekoga i nečega i svaki čovjek ima neprijatelje od ljudi i džinna. Iz tog razloga Uzvišeni, dželle še'nuh, naredio je svojim robovima, na mnogo mjesta u Kur'anu, da se samo na Njega istinski oslanjaju i da samo od Njega pomoć traže.

Autor, rahimehullah, rekao je: "Dokaz za MOLBU - ZOV U POMOĆ su riječi Uzvišenog: "I kada ste od Gospodara svoga pomoć zatražili, On vam se odazvao." (Prijevod značenja, El-Enfal, 9)"

Pojašnjenje:

Zov u pomoć (ar. el-istigase) je traženje pomoći od onoga ko je to u stanju, da od čovjeka otkloni nedaću, poteškoću i iskušenje. Svaki čovjek je izložen iskušenjima i nedaćama, pa je iz tog razloga Allah, Uzvišeni, naredio Svojim robovima da Njega mole i zovu u pomoć kada im je potrebna. Allah, dželle še'nuh, odaziva se molbi onoga koji od Njega traži pomoć.

Ako bi čovjek dozivao u pomoć nekog drugog, mimo Allaha, kao mrtve, kipove, meleke, poslanike i druge, koji nisu u stanju pružiti pomoć, počinio bi veliki širk. Dok, nema smetnje da se pomoć traži od onoga ko je živ, prisutan i čuje poziv, a u mogućnosti je pomoći, kao prijatelj, čuvar, komšija i sl. Onaj ko se istinski osloni na Allaha, Uzvišenog, On mu je dovoljan.

Autor, rahimehullah, rekao je: "Dokaz za KLANJE - PRINOŠENJE ŽRTVEsu riječi Uzvišenog: "Reci: 'Klanjanje moje, i žrtva moja, i život moj i smrt moja doista su posvećeni Allahu, Gospodaru svjetova, koji nema saučesnika, to mi je naređeno i ja sam prvi musliman." (Prijevod značenja, El-En'am, 162-163) A u hadisu je došlo: "Allah je prokleo onoga ko prinese žrtvu nekom drugom osim Allahu."

Pojašnjenje:

Klanje (ar. ez-zebh) je prinošenje životinja, koje je Allah dozvolio da se jedu, kao žrtvu Allahu, Uzvišenom, s ciljem približavanja Njemu, Jedinom, i to je jedan od najvrijednijih i Allahu najdražih ibadeta. Pod prinošenjem žrtve misli se na klanje kurbana i akike u određenim situacijama i povodima. Kao za kurban bajram, prilikom rođenja, svadbe, gozbe i sl. Također, u to ulaze i žrtve koje je propisano prinijeti Allahu, dželle še'nuh, pri hadžskim obredima, kao sastavni dio nekih obreda ili kao iskup za određene prijestupe na hadžu. Dozvoljeno je i propisano prinijeti žrtvu bez određenog vjerskog povoda, kao radi gosta ili hrane, ali mora, također, da se zakolje u ime Allaha, dželle še'nuh.

Onaj ko prinese žrtvu nekom drugom, mimo Allahu, azze ve dželle, želeći da mu se približi ili ostvari neku dobrobit, kao mrtvim, turbetima, kipovima, evlijama i drugim, počinio je veliki širk. Zato što je usmjerio ibadet, koji je samo Allahovo pravo, nekom drugom mimo Njemu, Uzvišenom.

Napomena:

Hadis kojeg je spomenuo autor zabilježio je imam Muslim u "Sahihu" (1978) od Alije b. Ebi Taliba, radijallahu anhu.

Autor, rahimehullah, rekao je: "Dokaz za ZAVJETOVANJE su riječi Uzvišenog: "Oni su zavjet ispunjavali i plašili se Dana čija će kob svuda prisutna biti." (Prijevod značenja, Ed-Dehr, 7)"

Pojašnjenje:

Zavjetovanje (ar. en-nezr) je da čovjek obaveže sam sebe nekim djelom, koje mu po šerijatu nije obavezno, želeći da se približi Allahu, dželle še'nuh. Većina islamskih pravnika je na stanovištu da je zavjetovanje, u osnovi, pokuđeno, dok neki smatraju da je haram - zabranjeno.

Onaj ko se obaveže nečim, obavezan je da se toga drži i da to ispuni ako se radi o pohvalnim radnjama i to je kao da se obaveže da će postiti deset dana u određenom mjesecu ili da će udijeliti pola imetka na Allahovom putu i sl. Dok, onaj ko se obaveže sa zabranjenim djelom, kao da će prekinuti rodbinske veze ili da će nešto ukrasti, takvom je zabranjeno za izvrši ono čime se obavezao po konsenzusu islamskih učenjaka.

Onaj ko se zavjetuje, neka se zavjetuje samo Allahu, dželle še'nuh, jer je zavjetovanje nekom drugom, mimo Allahu, Uzvišenom, kao poslanicima, šejhovima, evlijama i drugima, zabranjeno i veliki širk.

Autor, rahimehullah, rekao je: "DRUGI TEMELJ - Poznavanje vjere islama sa dokazima, a to je potpuna predanost Allahu, dželle še'nuh, ispovjedajući Mu jednoću, neprikosnovena pokornost Njegovim naredbama i cjelokupno odricanje od širka i njegovih pristalica."

Pojašnjenje:

Vjera islam, s kojom je došao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, derogirala je sve od prijašnjih objava i šerijata, tako da se muslimanom naziva samo onaj koji slijedi njega, sallallahu alejhi ve sellem, kao Poslanika, a onaj koji mu se suprostavi takav nije musliman.

Autor, rahimehullah, rekao je: "Islam se sastoji od tri stepena: islama, imana i ihsana. Svaki od tri stepena ima svoje temelje."

Pojašnjenje:

Pod prvim stepenom, islamom, najčešće se misli na vidljiva, vanjska, djela kao izgovor dva šehadeta, obavljanje namaza, davanje zekata i sl. Drugi stepen, iman, je ono u što svaki musliman mora da čvrsto vjeruje, kao vjerovanje u Allaha, meleke, poslanike, knjige i sl. Kada se spomene islam, zasebno, u njegovo značenje ulazi i iman, a isto tako i kada se spomene iman, zasebno, u njegovo značenje ulazi cjelokupni islam. Ihsan, koji je treći stepen, je najuzvišeniji stepen vjere, kojeg su dostigli samo poslanici, vjerovjesnici i iskreni vjernici, a to je da rob stalno bude svjestan Allahovog, dželle še'nuh, nadzora i da Mu uvjek bude isto pokoran, bilo javno ili tajno.

Autor, rahimehullah, rekao je: "PRVI STEPEN – ISLAM. Osnove islama su: svjedočenje da nema drugog istinskog Boga osim Allaha i da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, Allahov Poslanik, klanjanje pet dnevnih namaza, davanje zekata, post Ramazana, i hodočašće Allahove kuće, K'abe (obavljanje hadždža)."

Nastavit će se u idućem broju inšallahu te'ala.