Menu

U susret najdražem gostu

Pripremila Nurmina Strika
Tema Naše zdravljeČitanje 4 minute

U novo proljeće ulazimo još sretniji, dočekujući najdražeg gosta, najodabraniji mjesec od svih – mjesec ramazan, te ćemo i u ovoj rubrici kazati riječ-dvije o medicinskom aspektu posta. Naravno, mi kao muslimani bez ikakve sumnje znamo da ono što nam je naš Gospodar propisao i naredio da radimo nije ništa drugo nego samo korist i blagodat za nas, za naš život kako na ovom svijetu, tako i na budućem, ali lijepo je uistinu imati i argumente nauke i medicine na svojoj strani, koji potvrđuju kako islam nije ništa drugo nego istina, i s tim argumentima pristupiti ljudima koji su skeptici i kojima pokušavamo približiti našu vjeru.


Brojni su naučni radovi i istraživanja na temu zdravstvenog učinka posta, kako u preventivnom tako i u terapeutskom smislu. Djelo Post kao način života, dr. Alena Cotta, istraživanje biologa i dobitnika Nobelove nagrade dr. Alexis Carrel i dr. Herbert Sheltona, kao i članci renomiranih časopisa na polju medicine i metabolizma, odgovaraju na pitanja o benefitima posta i terapeutskim učincima na kompletan ljudski organizam, izdvajajući pozitivne učinke na fiziološki odmor probavnog i nervnog sistema, pri kojima se dešavaju složeni procesi važni za tijelo pri čemu se vrši prirodna fiziološka detoksikacija organizma kojom se doslovce ispiru spojevi u organizmu, mijenjaju i dovode u optimalna stanja. Mogli bismo upotrijebiti i izraz restart.

Danas se u svakodnevnom internet bespuću nude mnoge dijete i metode detoksikacije, koje su nazvane fancy terminima, koje imaju dosta visoke cijene alternative, a činjenica je da je zapravo najjeftinije i besplatno rješenje – post.

U ovoj rubrici ranije smo spominjali termin prekinuti post (Intermittent Fasting ili IF) koji se odnosi na periodično uzdržavanje ili smanjeni unos hrane. Postoje različite formule IF-a, ali najodabranija je ona 16:8, kod koje se 16 sati ne jede, a 8 jede. Naziva se drugim imenom i svakodnevni djelimični post i najbolje ga je prakticirati između 28 i 30 dana, i time smo povlačili paralele sa postom mjeseca ramazana.

Islamski post nije samo odricanje od hrane i pića, on predstavlja i duhovno vježbanje protiv strasti i poriva, kojem se vjernik prepušta jednom godišnje, a koji opet nemionovno mora ostaviti i ostavlja utjecaj na njegovu dušu i tijelo.

Također, u ovoj rubrici govorili smo o tome smo zašto je povremeno preskakanje obroka, tzv. povremeni post, vrlo zdravo. Jer, dok stalno jedemo, tijelo troši 80% energije na probavu hrane i nije u stanju stići odraditi druge važne poslove, poput detoksikacije i regeneracije naših ćelija, ukazujući na to da mi sami blokiramo mehanizam samoizlječenja na koje je naše tijelo programirano i uvodimo se u stanje bolesti. Naš organizam u vrijeme bolesti sam uspostavi post. To nam je poznato kao gubitak apetita, do kojeg dolazi uspostavljanjem određenih fizioloških procesa, a predstavlja automatsko uspostavljanje posta organizma gubitkom apetita, što je u osnovi prirodna fiziološka metoda kojom se tijelu omogućava da ponovo uspostavi ravnotežu koja se narušava bolešću i krene u svojevrstan proces samoizlječenja.

Post zapravo stvara pogodne uvjete za samoizlječenje. Naš organizam zna se sam izliječiti, a sve što mi trebamo napraviti jeste – ne smetati mu pritom.

Sretni smo da nam se bliže dani posta – mjesec ramazan, koji nam donosi olakšice i koristi za naš život, naše zdravlje i našu vječnost kojoj idemo.

Ramazan mubarek olsun!

(Korištena literatura: Joel Fuhrman, The Fasting Cure, Upton Sinclair; Fasting and Eating for Health: A Medical Doctors Program for Conquerting Disease)