Šejhul-islam Ibn Tejmijje, rahmetullahi alejhi, rekao je: ''Ispravno je mišljenje koje zastupa većina islamskih učenjaka, da riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: 'Uistinu Allah ima devedeset i devet imena, pa ko ih obuhvati ući će u Džennet', ne ukazuju na to da Allah nema više od devedeset i devet imena. Jer, u drugom hadisu koji bilježe Ahmed i Ebu Hatim u svome ''Sahihu'' navodi se: 'Molim Te svakim imenom Tvojim kojim si Sebe nazvao, ili si ga objavio u Knjizi Svojoj, ili si njime podučio nekoga od stvorenja Svojih, ili si ga kao znanje nedokučivog zadržao samo za Sebe, da Kur'an učiniš proljećem srca moga, svjetlom prsa mojih, uzrokom prestanka tuge moje i odlaskom brige moje.' U vjerodostojnom hadisu prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na sedždi učio: 'Allahu moj, utječem se Tvojim zadovoljstvom od Tvoje srdžbe, Tvojim oprostom od Tvoje kazne, s Tobom od Tebe! Ja nisam u stanju da Ti iskažem hvalu koju zaslužuješ, Ti si onakav kako si sam Sebe pohvalio!' (Muslim, 486.) Da je obuhvatio sva Njegova imena, obuhvatio bi i Njegova svojstva, pa bi Mu mogao iskazati svu hvalu, jer se Allahovim imenima ukazuje i na Njegova svojstva.'' (Der' u et- tearud, 3/332.)
Imena Uzvišenog Allaha ne mogu se ograničiti određenim brojem, a dokaz za to možemo naći u sunnetu Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u vjerodostojnom hadisu koji bilježi imam Muslim od Aiše, radijallahu anha, koja je rekla: ''Jedne noći Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nestao je iz postelje, pa sam ga potražila i dotakla rukom njegove tabane. Bio je na sedždi, a stopala su mu bila uspravljena. Učio je: 'Allahu moj, utječem se Tvojim zadovoljstvom od Tvoje srdžbe, Tvojim oprostom od Tvoje kazne, s Tobom od Tebe! Ja nisam u stanju da Ti iskažem hvalu koju zaslužuješ, Ti si onakav kako si sam Sebe pohvalio!'“ (Muslim, 486.) Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije bio u stanju da Allahu iskaže svu hvalu koju On zaslužuje, a da je poznavao sva Allahova imena, onda bi Mu mogao iskazati hvalu koju zaslužuje.
Zatim, u drugom hadisu o šefatu koji bilježe Buharija i Muslim navodi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Zatim će mi Allah dopustiti da Mu uputim zahvale i najljepše pohvale, nešto što nikome prije mene nije dao.“ (Buharija, 4712, Muslim, 194.) Ovaj hadis ukazuje na to da postoje imena i svojstva kojima će Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, hvaliti Allaha, subhanehu ve te'ala, a kojima će ga Allah nadahnuti na Sudnjem danu, i to su pohvale, imena koja zasigurno nisu navedena u Kur'anu i sunnetu.
Također, u vjerodostojnom hadisu od Abdullaha ibn Mes'uda, radijallahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Nikoga neće zadesiti briga ni tuga pa da kaže: 'Allahu moj, ja sam Tvoj rob, sin roba Tvoga i sin robinje Tvoje, moja kika je u ruci Tvojoj, moja stvar je već određena presudom Tvojom, presuda Tvoja je pravedna prema meni! Ja Te molim svakim imenom Tvojim kojim si Sebe nazvao, ili si ga objavio u Knjizi Svojoj, ili si njime podučio nekoga od stvorenja Svojih, ili si ga kao znanje nedokučivog zadržao samo za Sebe, da Kur'an učiniš proljećem srca moga, svjetlom prsa mojih, uzrokom prestanka tuge moje i odlaskom brige moje' – a da mu Allah neće odagnati njegovu brigu i tugu, a umjesto njih mu dati izlaz.“ (Ahmed, 1/391.) Rekao je Ibnul-Kajjim, rahmetullahi alejhi: ''Ovim hadisom Allahova imena su podijeljena u tri grupe:
● imena kojima je Allah, subhanehu ve te'ala, Sebe nazvao i njima podučio meleke ili nekog drugog, ali ih nije objavio u Svojoj Knjizi;
● imena koja je objavio u Svojoj Knjizi i predočio ih Svojim robovima;
● imena koja je kao nepoznata zadržao kod Sebe i nikom od Svojih stvorenja nije ih obznanio.“ (Bedai'ul-fevaid, 1/175)
Na osnovu navedenih dokaza, jasno je da Allahova imena nisu ograničena određenim brojem.
Hadis o devedeset i devet imena
Što se tiče hadisa od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, u kojem se navodi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Uistinu Allah ima devedeset i devet imena, stotinu manje jedno, pa ko ih obuhvati, ući će u Džennet.“(Buharija, 2736, Muslim, 2677.) Ovaj hadis ne ukazuje na ograničenost Allahovih imena u određenom spomenutom broju, nego ukazuje na to da će onaj ko obuhvati devedeset i devet Allahovih imena ući u Džennet, i to ni u kojem slučaju ne znači da Allah Uzvišeni ima samo devedeset i devet imena. To je kao kada bi neko rekao: ''Imam devedeset i devet konvertibilnih maraka koje sam odredio za sadaku“, što ne znači da nema više od tih devedeset i devet. Šejhul-islam Ibn Tejmijje, rahmetullahi alejhi, rekao je: ''Ispravno je mišljenje koje zastupa većina islamskih učenjaka, da riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: 'Uistinu Allah ima devedeset i devet imena, pa ko ih obuhvati ući će u Džennet', ne ukazuju na to da Allah nema više od devedeset i devet imena. Jer, u drugom hadisu koji bilježe Ahmed i Ebu Hatim u svome ''Sahihu'' navodi se: 'Molim Te svakim imenom Tvojim kojim si Sebe nazvao, ili si ga objavio u Knjizi Svojoj, ili si njime podučio nekoga od stvorenja Svojih, ili si ga kao znanje nedokučivog zadržao samo za Sebe, da Kur'an učiniš proljećem srca moga, svjetlom prsa mojih, uzrokom prestanka tuge moje i odlaskom brige moje.' U vjerodostojnom hadisu prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na sedždi učio: 'Allahu moj, utječem se Tvojim zadovoljstvom od Tvoje srdžbe, Tvojim oprostom od Tvoje kazne, s Tobom od Tebe! Ja nisam u stanju da Ti iskažem hvalu koju zaslužuješ, Ti si onakav kako si sam Sebe pohvalio!' (Muslim, 486.) Da je obuhvatio sva Njegova imena, obuhvatio bi i Njegova svojstva, pa bi Mu mogao iskazati svu hvalu, jer se Allahovim imenima ukazuje i na Njegova svojstva.'' (Der' u et- tearud, 3/332.) Dakle, Allahova imena koja su spomenuta u Kur'anu i sunnetu nisu ograničena navedenim brojem u hadisu, što znači da ih ima više od devedeset i devet. Otuda kada vidimo da je neki od islamskih učenjaka sakupio devedeset i devet Allahovih imena, a i neki drugi također, ali se u nekim imenima razilaze, nećemo kazati da su imena u kojima se njih dvojica razilaze neispravna jer ih je zajedno više od devedeset i devet. Zato što je moguće da je svako od imena koja su njih dvojica naveli – Allahovo ime, ako je to ime ispravno i ako je uzeto iz Kur'ana i sunneta Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
Što se tiče hadisa u kojem su navedena i pobrojana Allahova lijepa imena, islamski učenjaci su složni da on nije vjerodostojan. Islamski učenjaci su upozorili na činjenicu da se pod obuhvatanjem devedeset i devet Allahovih imena ne misli na to da ih neko nauči napamet, bez razumijevanja njihovog značenja i postupanja u skladu sa njihovim značenjem, nego na to da onaj ko želi tu nagradu, koja je ulazak u Džennet, treba da nauči napamet devedeset i devet Allahovih imena, uz razumijevanje njihovih značenja, i da doziva Allaha, subhanehu ve te'ala, upućuje Mu dovu tim imenima.